środa, 15 stycznia 2014

Ciasto - Kasi M.



Dzis chciałam bym jeszcze pokazać wam pewne ciasto . Przepis na to czekoladowe przepyszne dostałam od znajomej Kasi M. ( za co jej dziękuje juz 100 raz ) , jako ze ja w ciastach jestem nie zdolna zupełnie i nie umiem piec (tak mi się wydaje ) , najlepiej wychodzą mi ciasta niepieczone , typu Tiramisu , 3bit czy inne tego typu.
To ciasto jest tak proste ze nawet ja potrafię je zrobić i jest tak dobre ze w ciągu 1,5 tyg piekłam je 4 razy :)  znikało z blachy :)

Składniki:

  • 2 jajka
  • 1 szkl cukru
  • 2 szlk maki 
  • 0,5 szkl oleju 
  • 1 szkl mleka 
  • 2 lyzeczki proszku do pieczenia 
  • 3 duze czubate lyzki kakao ciemnego 
  • 4-5 jablek
  • 0,5 słoiczka dżemu  ( Ja uzywalam porzeczkowego lub wiśniowego ale podobno najlepszy jest śliwkowy) 

Jajka ucieramy z cukrem i proszkiem dodajemy reszte skladnikow oraz dzem. Jablka kroimy w malenka kostkę (by jabłka sie rozpuscily w cieście ) Powiem ze jabłka zrobione w kostke o boku okolo 7 mm tez sa fajne , bo nie rozpuszczają sie i moim domownika tak smakuje bo cos chrupie w ciachu , tu wersja z wiekszymi kawalkami jablek. 

 Jabłka dodajemy do masy i mieszamy by sie wszystko polaczylo , calosc wylewamy na blachę wylorzona papierem do pieczenia i pieczemy okolo 45 min w tem  180° 

Ciasto jest gotowe po wystudzeniu ale możemy je polac polewa czekoladowa lub posypać cukrem pudrem 
ja preferuje jednak polewę czekoladowa i wiórki kokosowe . Gwarantuje ze ciasto posmakuje każdemu , wiem to bo mój maz jest strasznie wybredny jeśli o ciasta chodzi zawsze , to za suche , to za słodkie to be tamto fuj a w przypadku tego ciasta byl zachwycony tak ze wręcz je wciagal nosem . 


SMACZENGO !!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz