środa, 15 stycznia 2014

Kiszone /marynowane cytryny


Wiele osób pytało mnie co to jest w ogóle kiszona cytryna! :)
Dla mnie jest jedna z wielu dodatków które powinna miec kazda pani domu .
Kiszone cytryny sa dodatkiem do surówek, ryb , krewetek , tart (slonych)
Najzwyklejsza surówka (w skład której wchodzi salata lodowa , pomidor , papryka , ogórek swiezy i np fasolka szparagowa )  z dodatkiem takiej zamarynowanej cytryny zyska nowe oblicze smaku - naprawdę.
Gdy po raz pierwszy zetknelam się z określeniem ''KISZONE CYTRYNY'' pomyslalam , ze ktos napisał z bledem , jak się okazało jednak nie byl to blad. Kiszone cytryny sa bardzo popularne w np. Maroko tam dodają je bardzo czesto do wielu dan , czytałam ze niektórzy jedza je ,tak po prostu od razu ze słoika (nie umiała bym tak, za to mój maz tak potrafi) . Przepis na zrobienie takich cytryn jest dziecinnie prosty , nikt nie będzie mial problemów ze zrobieniem . Sa dwa sposoby ja oczywiście wybrałam ten  wygodniejszy podam obydwa.

SPOSÓB I :

Przygotowywujemy słoik (nie polecam wielkiego słoja jak na kiszone ogórki ) wystarczy słoik wielkości np . po fasolce szparagowej czy po takich sloikowych pulpecikach .
3 cytryny ( w przypadku niedużych sloikow) okolo 3 dużych lyzek soli , pieprz kajeński pól torebki , chodzi o to by były bardzo ostre ( nie sprawi to mimo wszystko ze potrawy stana się piekielnie ostre) i woda do zalania słoika.

Cytryny kroimy na ćwiartki , w garnku gotujemy odpowiednia ilosc wody ( zalezy jaki słoik wybraliście )  do wody dodajemy sol, pieprz kajeński, i zalewamy cytryny . studzimy i wstawiamy do lodówki na 3-4 dni.

SPOSÓB II

Jest prawie identyczny tyle ze zamiast woda zalewa się cytryny sokiem z cytryn czyli potrzebować będziecie większej ilości cytryn.  :)

Naprawdę polecam zrobić sobie taki słoiczek , dodam ze ja mam je juz okolo 4 miesięcy , one się nie psuja gdy stoja w lodowce . Wystarczy , ze pokroicie je  na male kawałki i mozna dodawać do wszystkiego oczywiście nie do deserów i ciast :)

3 komentarze:

  1. Czy takie cytryny nie stają się gorzkie? Czy nadają się w całości do spożycia? To znaczy, czy skórke też można jeść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie , cytryny nie staja sie gorzkie, a czy mozna je spozywac w calosci tak prosto ze sloika ? Hmmm ja nei przepadam ale moj maz lubiac kwasne rzeczy lubi jesc ze sloika ja je kroje i wrzucam do salatek :)

      Usuń