sobota, 18 stycznia 2014

Gołąbki

Gołąbki to bardzo proste danie, jednak zawsze gdy je robiłam mięso stawało się suche przez co gołąbki były kruszące się.
wczoraj wpadłam na pomysł by mięso przygotować podobnie jak robię kotlety mielone (niedługo przedstawie ten przepis tez)

Składniki :

  • 0,5 kg mięsa mielonego 
  • 1 główka kapusty włoskiej (może być zwykła kapusta jednak ja wole włoska )
  • pol papryki czerwonej
  • 3 pieczarki 
  • śmietana 30% 
  • 2 woreczki ryżu
  • bulka tarta 
  • cebula średnia
  • jajko
  • 2 ząbki czosnku
  • przyprawy: Vegeta, suszona pietruszka, pieprz, magii 
Wiec tak : śmietanę , paprykę , cebule, czosnek, jajko  i pieczarki wrzucamy do blendera

możemy tez przeprawić ta mieszankę , całość miksujemy i wlewamy do mięsa które mamy na misce , dobrze mieszamy , mięso stanie się jak papka - dość lejąca. Wtedy dorzucamy bułkę tarta tak długo aż miesi zacznie dać się formować i przestanie być rzadkie, Gdy mięso jest gotowe doprawiamy je i jeszcze raz mieszamy (dodajcie magii ) na koniec dodajemy ugotowany ryz.

Kapustę, podobno się ja gotuje w całości i obrywa liście , ja liście obrywam na surowo i zalewam wrzątkiem na 15-20 minut. Po wyjęciu z gorącej wody solimy kazdy lisc i pieprzymy. Pora na na nakladanie masy ryżowo mięsnej do srodka , przekładanie do garnka zalania bulionem lub sama osolona woda i ugotowanie. Gotujemy golabki 25-30 min
Gołąbki podawane są na wiele sposobów ja preferuje z sosem pomidorowym :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz